Helse, familie og mestring er en nyopprettet enhet bestående av legekontor, fysio- og ergoterapitjeneste, helsestasjon, psykisk helse- og rustjeneste, flyktningtjenesten og avlastningstjeneste for barn. Enheten består av 24 årsverk fordelt på 29 ansatte. Som enhetsleder for helse, familie og mestring blir du en del av kommunedirektørens ledergruppe og er organisert direkte under kommunedirektøren.
Som leder ønsker vi at du kombinerer strategisk tenkning med praktisk gjennomføring og har en trygghet i lederrollen, med høy integritet og god dømmekraft.

Vi ønsker at du evner å jobbe strategisk og utviklingsorientert med tydelig fokus på inkluderende og helsefremmende arbeid, bærekraftige løsninger og innovative tjenester.

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Lede og videreutvikle enheten slik at tjenestene oppleves helhetlige, trygge og framtidsrettede.
  • Sikre god ressursstyring og økonomikontroll, og bruke ressursene der de gir størst effekt for innbyggerne.
  • Skape engasjement og utvikling gjennom tett samarbeid med medarbeidere og tillitsvalgte.
  • Drive strategisk utviklingsarbeid i tråd med nasjonale føringer og kommunens mål og verdier.
  • Bygge gode relasjoner og samarbeid på tvers av kommunale enheter, eksterne aktører og frivilligheten.
  • Representere Holtålen kommune i relevante fora og bidra til å synliggjøre kommunens arbeid innen helse, familie og mestring.
  • Forberede og implementere vedtatte politiske saker i enheten
  • Rapportering til kommunestyret og sektormyndigheter innenfor fagområdet

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning innen helse, økonomi eller ledelse – erfaring kan kompensere for formalkompetanse.
  • Erfaring med strategisk ledelse, utviklingsarbeid og endringsprosesser.
  • God forståelse for kommunal sektor, økonomistyring og gjeldende lov- og avtaleverk.
  • Trygg leder med gode digitale ferdigheter, god beslutnings- og gjennomføringsevne.
  • Behersker norsk godt, både skriftlig og muntlig, og har førerkort klasse B.

Personlige egenskaper

  • Tydelig og inkluderende leder som bygger tillit, relasjoner og engasjement.
  • Strategisk og strukturert, med evne til å finne løsninger og skape utvikling.
  • Motiveres av å utvikle tjenester og nye arbeidsformer i takt med framtidens behov.
  • Kommuniserer godt – både som formidler, lytter og samarbeidspartner.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. Vi ønsker at du i søknaden gir uttrykk for egne tanker om lederrollen.

Ansettelse skjer på de vilkår som fremgår av gjeldene lover og avtaler. Herunder 6 måneders prøvetid for nytilsatte.  Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen for øvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.

Vi tilbyr

I Holtålen får du jobbe tett på både folk og beslutninger. Du blir en sentral del av et lite, men handlekraftig fagmiljø med stort engasjement og godt samhold. Her får du reell påvirkningskraft, korte beslutningsveier – og muligheten til å være med å forme framtidens tjenester.

I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon gjennom KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
Har du spørsmål til stillingen kan du ta kontakt med Velg med hjertet sin rådgiver Janne H Schjølberg, tlf 976 63 974 eller kommunedirektør Mona Goa, tlf 976 61 888

 

Søkerliste:
Etter søknadsfristens utløp, vil det i henhold til offentlighetsloven § 25 bli utarbeidet en offentlig søkerliste og vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan offentliggjøres, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkere vil bli forhåndsvarslet om dette.